tavuk soslu makarna tarifi, nefis


Tavuk soslu makarna tarifi, nefis. Tavuk soslu makarna yapımında tavuk göğsü veya tavuk budu kullanılır. Ya da, her iki tavuk eti birlikte kullanılır. Makarna sosu, hangi tavuk etinden yapılacaksa; tavuk eti haşlanır ve didilerek sos yapımında kullanılır. Makarna sosunun vazgeçilmezi domates rendelenir veya kabuğu soyularak istenilen irilikte doğranır. Yapılacak sosun içerisine sarımsak koymak damak zevkinize bağlı, dilediğiniz şekilde sosunuzu hazırlayabilirsiniz.

Makarna sosunda kullanılacak yağ çeşiti ise; zeytinyağı, tereyağı ya da elde bulunan herhangi bir yemeklik yağ çeşiti olabilir. Makarnayı tatlandırmak için karabiber ve tuz kullanılır. Makarna sosla birlikte servis edilirken üzerine fesleğen, maydanoz serpilebilir.

Tavuk soslu makarna yapımında ince uzun düdük makarna'nın yarım paketini kullandım. Makarna'nın üzerinde yazan 9-11 dakika pişirme süresinin 9 dakikasını kullandım ve makarnayı haşladım. Haşlama suyundan 1 çaybardağı su ayırdım.

Tavuk sosunu nasıl yaptım: Yarım tavuk göğsünü haşladım ve elimle küçük parçalara ayırdım. Zeytinyağı ile tereyağını erittim. Üzerine sırasıyle iki diş rendelediğim sarımsağı, iki tane kuşbaşı doğradığım domatesi ilave etim kavurdum. Peşinden tavuk etini ilave ettim ve hafif kavurdum. Üzerine makarna, makarna suyunu, karabiberi, tuzu ilave ettim ve karıştırdım. Ocağı söndürdüm, makarnayı 15 dakika dinlenmeye bıraktıktan sonra servis ettim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

1 kilo pirinç kaç su bardağı

tavuk haşlarken sıcak su mu soğuk su mu konur

nohut yemeğine ne kadar su konur

yemek yapımında sebze pişirme sırası